سال جدید ...

یکسال دیگه هم تموم شد ... با همه غم ها و غصه ها و نشاط و شادی هاش ...


داشتم به این فکر میکردم که تو سالی که گذشت چیکار کردم و در نهایت به یک نتیجه بزرگ رسیدم :


هیچی !


و بعد به این فکر کردم که سال آینده میخوام چیکار کنم !


خوب سال گذشته یک سال سرشار از پوچی ، غم ، یاس و بی انگیزگی برای من بود ... اما من امروز دیگه اینطوری نیستم ! دلم میخواد سال آینده ام پر از شادی و نشاط باشه ... دلم میخواد تمام هدف هام معین و مشخص باشه و بتونم با برنامه ریزی مسیری رو که میخوام تو زندگیم برم ...


اهم ...


الان همینجا قول میدم که متحول بشم امسال :D ...


به امید سال بهتر و سال های بعدی ...


سال نو همه مبارک !

حتی اگر نباشی ...


می خواهمت ، چنانکه شب خسته خواب را

میجویمت ، چنانکه لب تشنه آب را


محو توام چنان که ستاره به چشم صبح

یا شبنم سپیده دمان ، آفتاب را


بی تابم آنچنان که درختان برای آب

یا کودکان خفته به گهواره تاب را


بایسته ای چنان که تپیدن برای دل

یا آنچنان که بال پریدن عقاب را


حتی اگر نباشی ، می آفرینمت

چونانکه التهاب بیابان سراب را


ای خواهشی که خواستنی تر ز پاسخی

با چون تو پرسشی ، چه نیازی جواب را ؟



  • زنده یاد قیصر امین پور

خواب ...

دیشب دوباره ، گویی خودم را خواب دیدم :

در آسمان پر میکشیدم ، و لابه لای ابر ها پرواز میکردم

و صبح چون از جا پریدم ...

در رختخوابم یک مشت پر دیدم !

یک مشت پر ، گرم و پراکنده ...

پائین بالش : در رختخواب من نفس میزد ...


آنگاه با خمیازه ای ناباورانه بر شانه های خسته ام دستی کشیدم :


بر شانه هایم ، انگار جای چیزی ...

چیزی شبیه بال

                   احساس میکردم !



  • قیصر امین پور


اعتراف

خار ها

       خوار نیستند ...


شاخه های خشک

                  چوبه های دار نیستند ...


میوه های کال و کرمخورده نیز

                              روی دوش شاخه بار نیستند ...


پیش از آنکه برگ های زرد را ... زیر پای خویش سرزنش کنی

خش خشی به گوش میرسد :


برگهای بیگناه

           با زبان ساده اعتراف میکنند

                                       خشکی درخت

                                                       از کدام ریشه آب میخورد !


  • زنده یاد قیصر امین پور