درس فلسفه !

فلسفه چیست ؟


فلسفه برخورد با همه راز و رمز های طبیعت و جهان هستی و ماوراء با صورت نیشخند و با فیگور :دی (:دی)است.


زندگی چیست ؟


زندگی :دی :دی عظیمی است که همواره به ما نیشخند میزند و مشکلات ما را به ریشخند میگیرد.


مرگ چیست ؟


مرگ :دی :دی فرستادن برای همه مشکلاتی است که زندگی ما را سخت کرده بوده !!!


خدا چیست ؟


خدا موجودی بسیار متشابه به :دی :دی با کله ای کچل، صورت زرد رنگ و دندان های بسیار سیفیت است که همواره لبخند ملیحش را به ما نثار میکند !!!


عشق چیست ؟


عشق حالتی است که به دختر و پسر و عاشق و معشوق بعد از اولین :دی :دی دست میدهد. این احساس عموما عشق با یک نگاه یا عشق با یک دو نقطه دی هم نام گذاری شده است.


تفاوت زن و مرد چیست ؟


تفاوت زن و مرد این است که زن باید پشت تلویزیون بنشیند و مرد با یک فیگور :دی :دی به سمت استادیوم فوتبال برود. زن باید سه کیلو حجاب و مانتو و چادر بر سر بکند و مرد :دی :دی زنان تی شرت آستین کوتاه بپوشد.


دین چیست ؟


دین :دی :دی فرستادن برای همه آزادی های زندگی است !


لذت چیست ؟


لذت یک لحظه با خیال راحت :دی :دی زدن است ...


جایگاه فرد در اجتماع چیست ؟


هر فرد در اجتماع به تعداد افرادی که با آنها تعامل دارد :دی :دی  دریافت میکند.






:دی:دی:دی

If Today Was Your Last Day / Nickelback

My best friend gave me the best advice

دوستم بهم بهترین پیشنهاد رو داد
He said each day's a gift and not a given right

اون گفت هر روز یک هدیه است نه یک دارایی
Leave no stone unturned, leave your fears behind

همه موانع رو رها کن ، ترس هات رو پشت سر بذار
And try to take the path less traveled by

و سعی کن راهی رو انتخاب کنی که از همه نزدیکتر باشه
That first step you take is the longest stride

اولین قدمی که برمیداری بلندترین گام توئه !!

If today was your last day and tomorrow was too late

اگر امروز آخرین روز برای تو بود و فردا خیلی دیر بود
Could you say goodbye to yesterday?

میتونستی با دیروز خداحافظی کنی ؟
Would you live each moment like your last

دوست داری هر لحظه رو مثل آخرین فرصت زندگی کنی ؟
Leave old pictures in the past?

تصویر های قدیمی رو در گذشته رها کنی ؟
Donate every dime you had, if today was your last day?

هر چیزی از خودت داری رو میبخشی، اگر امروز آخرین روز برای تو باشه ؟
What if, what if, if today was your last day?

چی میشه ؟ چی میشه اگر ، اگر امروز آخرین روز برای تو باشه ؟

Against the grain should be a way of life

در برابر هر دانه گندم باید یک راه برای زندگی کردن باشه
What's worth the price is always worth the fight

چیزی که می ارزه همیشه به قیمت جنگ بدست میاد
Every second counts 'cause there's no second try

ثانیه ها شمرده میشه چون هیچ تلاش دومی وجود نداره
So live like you're never living twice

پس اینطور زندگی کن که تو شانس دومی برای زندگی نداری
Don't take the free ride in your own life

زندگیت رو بی هدف جلو نبر

If today was your last day and tomorrow was too late

اگر امروز آخرین روز برای تو بود و فردا خیلی دیر بود
Could you say goodbye to yesterday?

میتونستی با دیروز خداحافظی کنی ؟
Would you live each moment like your last

دوست داری هر لحظه رو مثل آخرین فرصت زندگی کنی ؟
Leave old pictures in the past?

تصویر های قدیمی رو در گذشته رها کنی ؟
Donate every dime you had, if today was your last day?

هر چیزی از خودت داری رو میبخشی، اگر امروز آخرین روز برای تو باشه ؟


And would you call those friends you never see?

و دوست داری به دوستایی زنگ بزنی که هرگز ندیدی ؟
Reminisce old memories?

خاطرات قدیمی رو به یاد بیاری ؟
Would you forgive your enemies?

دوست داری دشمنانت رو ببخشی ؟
And would you find that one you're dreaming of?

و اون کسی رو که در رویاهات میبینی پیدا کنی ؟
Swear up and down to God above

به خداوندی خدا قسم
That you'd finally fall in love if today was your last day

که تو در نهایت در عشق قوطه ور میشی اگر امروز آخرین روز برای تو باشه

If today was your last day

اگر امروز آخرین روز تو باشه
Would you make your mark by mending a broken heart?

میخوای با بند زدن یه قلب شکسته رتبه خودت رو بالا ببری ؟
You know it's never too late to shoot for the stars

میدونی که هرگز برای پرتاب به ستاره ها دیر نیست
Regardless of who you are

علیرغم هرچیزی که هستی

So do whatever it takes

پس هر کاری لازمه بکن
'Cause you can't rewind a moment in this life

چون نمیتونی توی این زندگی به عقب برگردی
Let nothing stand in your way

نذار هیچ چیزی سر راهت قرار بگیره
'Cause the hands of time are never on your side

چون دستان زمان هرگز تو رو رها نمیکنن

If today was your last day and tomorrow was too late

اگر امروز آخرین روز برای تو بود و فردا خیلی دیر بود
Could you say goodbye to yesterday?

میتونستی با دیروز خداحافظی کنی ؟
Would you live each moment like your last

دوست داری هر لحظه رو مثل آخرین فرصت زندگی کنی ؟
Leave old pictures in the past?

تصویر های قدیمی رو در گذشته رها کنی ؟
Donate every dime you had, if today was your last day?

هر چیزی از خودت داری رو میبخشی، اگر امروز آخرین روز برای تو باشه ؟

And would you call those friends you never see?

و دوست داری به دوستایی زنگ بزنی که هرگز ندیدی ؟
Reminisce old memories?

خاطرات قدیمی رو به یاد بیاری ؟
Would you forgive your enemies?

دوست داری دشمنانت رو ببخشی ؟
And would you find that one you're dreaming of?

و اون کسی رو که در رویاهات میبینی پیدا کنی ؟
Swear up and down to God above

به خداوندی خدا قسم
That you'd finally fall in love if today was your last day

که تو در نهایت در عشق قوطه ور میشی اگر امروز آخرین روز برای تو باشه


پ.ن: این وبلاگ رو برای مواقع عصبانیتم زدم ! کسایی که نوشته های یک پسر عصبانی رو دوست ندارن هرگز واردش نشن !!

وارونه

در سفری دور به سوی بی نشان ها ...

 

من همسفری دیدم ، کوله بارش سایه

                                         عقب ، عقب پیش میرفت ...


من مسافری دیدم آفتاب را زنجیر کرده بود

                                       که روز نیاید ...


و جاده ای دیدم که از درد تنهایی به خود میپیچید


من کوهی دیدم که از درد

                               سر به فلک نهاده بود

و زمین که صبورانه

                   سنگینی را تحمل میکرد ...



من درخت را دیدم از ترس باد قد میکشید

و علف که به هر گذرش کمر خم میکرد ...


من دریا را دیدم خشمگین

         که موجش با هیجان خود را به صخره میکوفت ...


و صخره ای میان رود دیدم،  که سخت ایستاده بود

                                                        و حرکت را مسخره میکرد ...



من قناری را دیدم که از ترس ابر خاموشی گزیده بود


و رعد که نعره میکرد، چرا آسمان آرام خوابیده ... ؟





من خدا را در اوج قدرت دیدم

                                 که خوابیده بود ...


و انسان را در اوج ذلت

                          که میکوشید خدا باشد ...



  • آرزو کاشفی / سایه

No One/Alicia Keys

I just want you close

من فقط میخوام تو نزدیک باشی
Where you can stay forever

هرجا که میتونی برای همیشه بمونی
You could be sure

میتونی مطمئن باشی
That it will only get better

که این فقط بهتر خواهد بود

You and me together

تو و من با هم
Through the days and nights

شبانه روز همواره
I don't worry 'cause

و من نگران نیستم چون
Everything's gonna be alright

همه چیز درست میشه !

People keep talking

مردم حرف در میارن
They could say what they like

میتونن هرچی دلشون خواست بگن
But all I know is

ولی تمام چیزی که من میدونم اینه که
Everything's gonna be alright

همه چیز درست میشه !!

And no one, no one, no one

و هیچکس، هیچکس، هیچکس
Can get in the way of what I'm feeling

نمیتونه چیزی که من حس میکنم رو تجربه کنه
No one, no one, no one

هیچکس، هیچکس، هیچکس
Can get in the way of what I feel   For you, you, you

نمیتونه مثل من برای تو احساسات داشته باشه
Can get in the way of what I feel for you

نمیتونه مثل من برای تو احساسات داشته باشه

When the rain is pouring down

وقتی بارون میباره
And my heart is hurting

و من دلم میکشنه
You will always be around

تو همیشه اطرافم خواهی بود
This I know for certain

این چیزیه که من ازش مطمئنم

You and me together

تو و من با هم
Through the days and nights

شبانه روز همواره
I don't worry 'cause

و من نگران نیستم چون
Everything's gonna be alright

همه چیز عالی میشه !

People keep talking

مردم حرف در میارن
They could say what they like

میتونن هرچی دلشون خواست بگن
But all I know is

ولی تمام چیزی که من میدونم اینه که
Everything's gonna be alright

همه چیز درست میشه !!

no one, no one, no one

هیچکس، هیچکس، هیچکس
Can get in the way of what I'm feeling

نمیتونه چیزی که من حس میکنم رو تجربه کنه
No one, no one, no one

هیچکس، هیچکس، هیچکس
Can get in the way of what I feel   For you, you, you

نمیتونه مثل من برای تو احساسات داشته باشه
Can get in the way of what I feel for you

نمیتونه مثل من برای تو احساسات داشته باشه

I know some people search the world

من میدونم که بعضی مردم جهان رو زیر پا میذارن
To find something like what we have

تا چیزی شبیه چیزی که ما داریم پیدا بکنن
I know people will try

من میدونم مردم سعی خواهند کرد
Try to divide something so real

سعی کنن که چیزای واقعی رو بین هم تقسیم کنن
So 'til the end of time

پس تا ابد
I'm telling you there is

من اینو بهت میگم که

No one, no one, no one

هیچکس، هیچکس، هیچکس
Can get in the way of what I'm feeling

نمیتونه چیزی که من حس میکنم رو تجربه کنه
No one, no one, no one

هیچکس، هیچکس، هیچکس

Can get in the way of what I feel for you

نمیتونه مثل من برای تو احساسات داشته باشه





پ.ن1: ترجمه از خودم !

پ.ن2: دانلود کنید !

مرد که گریه نمیکنه ...

من میخوام بدونم اولین بار کی این جمله مزخرف رو گفت ؟


کی گفته مرد که گریه نمیکنه ؟ بگین تا همین الان برم خفتش کنم ؟ واقعا چرا مرد نباید گریه بکنه ؟ مگه مرد آدم نیست ؟


هوووم ... ولی من امروز گریه کردم ، نه یکبار ، بلکه دوبار ...


از بچگی وقتی میخوردیم زمین ، اذیتمون میکردن ، گشنمون میشد یا هر چیز دیگه ای ، وقتی اشکمون در میومد و گریه میکردیم ... وقتی سرمون رو میذاشتیم روی شونه یکی و اشک میریختیم توی گوشمون میگفتن : آروم باش ... مرد که گریه نمیکنه ...


کم کم این مثل یک قانون میشد ... خودشون هم خودشون رو باور میکردن ... بزرگتر که میشدیم به جای آروم باش میگفتن : « خجالت بکش ، مرد که گریه نمیکنه !! »


و بهمون یاد میدادن که گریه نکنیم، که وقتی درد داریم ، وقتی غصه داریم بریزیم توی دلمون ! میخواستن مرد بارمون بیارن ! که مثلا اگر پس فردا مسئولیت زن و بچه و زندگی افتاد گردنمون ، اگر بارش سنگین بود اذیت نشیم ! کم نیاریم ... گریه نکنیم !!!


یعنی واقعا این راهش بود ؟ پدر و مادرایی که به بچه هاتون میگین مرد گریه نمیکنه ! واقعا این درسته ؟ که بهش تلقین کنید که مشکلاتش رو مثل شکلات قورت بده ؟ بریزه توی دلش ، به زبون نیاره ... بعد یه روزی یا عقده بشه ، یا مثل یک بمب منفجر بشه و نابودش کنه ؟


ولی من امروز گریه کردم ... بعد از مرگ مامانم گریه نکردم ، میدونید چرا ؟ چون مادرم بهم گفته بودم مرد که گریه نمیکنه !! ولی امروز گریه کردم ! بعد از دو سال واقعا گریه کردم و اشک ریختم ! دلم گرفته بود ... داشتم منفجر میشد ...


حالا ملت بیان هی وبلاگ ها و مجله های فمینیستی درست بکنن و از حقوق زنان دفاع کنن !! کی به مردا اهمیت میده ؟ کی از حقوق مردا دفاع میکنه ؟ از احساساتشون ؟ از ارزش هاشون ؟


امروز گریه کردم ولی هیچکس نبود که سرم رو بذارم روی شونه اش ! هیچکس نبود که پیشش اشک بریزم ! هیچکس نبود که باهاش درد دل بکنم ! هیچکس واقعا حضور نداشت ... امروز گریه کردم ولی گریه ام با تنهایی پر شده بود ...


بعضی وقتا حالم از بزرگ شدن بهم میخوره ... همینطور بزرگتر میشی ! مرد تر میشی ... بعد بیشتر نباید گریه بکنی ... بیشتر باید از گریه کردن خجالت بکشی ... میدونی چرا ؟ چون مرد که گریه نمیکنه ! هرچی بزرگتر میشی بیشتر باید تظاهر بکنی ... گاهی فکر میکنم چقدر کار سختیه این مرد بودن ! توی اوج یاس ، نا امیدی ، وحشت و تنهایی ، بازم این توئی که باید تظاهر بکنی همه چیز خوبه ، این توئی که باید به بقیه امید بدی ... چون مردی ! چون مرد نمیترسه .. چون مرد گریه نمیکنه !!!


دلم میخواد دوباره کوچیک میشدم ... دوباره برمیگشتم به اون دوران ... که مرد نبودم ... اونوقتی که حداقل وقتی میخواستم گریه کنم یه نفر بود که سرم رو بذارم روی شونه اش ، اونم دست روی موهام بکشه و بگه :


مرد که گریه نمیکنه ... !