شمع دل افروز

یارب این شمع دل افروز ز کاشانه کیست ؟ / جان ما سوخت بپرسید که جانانه کیست ؟


حالیا خانه برانداز دل و دین من است / تا در آغوش که میخسبد و همخانه کیست ؟


باده لعل لبش کز لب من دور مباد / راح روح که و پیمان ده پیمانه کیست ؟


دولت صحبت آن شمع سعادت پرتو / باز پرسید خدارا که به پروانه کیست ؟


می دهد هرکسش افسونی و معلوم نشد / که دل نازک او مایل افسانه کیست ؟


یارب آن شاهوش ماهرخ زهره جبین /در یکتای که و گوهر یکدانه کیست ؟


گفتم آه از دل دیوانه حافظ بی تو / زیر لب خنده زنان گفت ، که دیوانه کیست ؟


  • (حافظ )
نظرات 4 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 5 آذر 1387 ساعت 11:25 ب.ظ http://www.my-neveshte.blogsky.com/

زیبا بود مثل بقیه شعر های حافظ .

به زودی سعی می کنم وبلاگ مشترک رو آپ کنم .

سارا سه‌شنبه 5 آذر 1387 ساعت 07:52 ب.ظ

اوهام!

جیمز جمعه 1 آذر 1387 ساعت 10:47 ب.ظ

هوممم...!javascript:void(0);

شیرین جمعه 1 آذر 1387 ساعت 02:09 ب.ظ http://sz1.blogfa.com

سلام دوست خوبم
ممنونم از حضور پرمهرتون.
انتخاب بسیار زیبایی بود.
امیدوارم که همیشه شاد و پیروز باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.