کتاب ، بهترین دوست انسان :دی

قدیما سبک آپ کردنم اینطوری بود که جملات قشنگ کتاب هایی که میخوندم رو مینوشتم ، و گاهی نظرات خودمم در موردش اضافه میکردم ! خوب اون سبک رو بیشتر دوست داشتم چون اصلا هدف من از زدن این وبلاگ همین بود ! اینکه با اینکار روند فکری خودم رو جایی ثبت بکنم تا بعد ها خودم ببینم از کجا به کجا رسیدم ! و در کنارش شاید میخواستم عقاید خودمم جایی ارائه کنم ....


هوووم ... خواستم مطالب و جملات جالب کتاب هایی که همین الان در حال خوندش هستم رو بذارم و با این صحنه مواجه شدم :


«نام "منظومه" و صفت "شمسی" کاملا به جا و مناسب است. "شمسی" حاکی از آن است که خورشید فرمانرواست: در حدود 99.9 درصد از همه ماده این منظومه در خورشید جمع است. واژه "منظومه" بر آن دلالت دارد که همه اجرام آن در حرکت خود نظم سترگی را رعایت میکنند.»


  • (نجوم به زبان ساده، مایر دگانی)


« با بدان یار گشت همسر لوط / خاندان نبوتش گم شد

   سگ اصحاب کهف روزی چند  / پی نیکان گرفت و مردم شد »

  • (گلستان سعدی)


« بشر در حال حاضر پاسخگوی چگونگی تکامل بعدی در روی این سیاره است. افق بی انتهایی از زمان در مقابل انسان گسترده است - حداقل 2000 میلیون سال - بهمان اندازه وسیع که در طی همان مدت انسان توانست از یک ماده فوق میکروسکوپی زنده ، تا شکل فعلی خود تکامل یابد.»

  • (چگونگی و مسیر تکامل ، ویلیام هاکسلی)


« اولین شرط برای رسیدن به موفقیت آن است که تمام نیرویتان را به طور پیوسته بر روی یک مساله متمرکز کنید.»

  • (قورباغه را قورت بده ، برایان تریسی)


« از هر n عدد متوالی دقیقا یکی مضرب n است.»

  • (تئوری اعداد)


پ.ن1: نمیدونم باید خوشحال باشم یا متاسف : از اینکه 1- این همه کتاب رو دارم همزمان با هم میخونم و 2- زمینه مطالعه ام اینقدر عوض شده !


پ.ن2: دلم برای کتاب های سبک کوئلیو و گارسیا مارکز تنگ شده !


پ.ن3 : دلم برای آپ های قدیمی تنگ شده !!!

نظرات 9 + ارسال نظر
نیلوفر چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 03:14 ب.ظ

الان میخواستی بگی خیلی با کلاسی و کتاب های بالای دکترا میخونی؟ ها؟:دی

نسیم سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 06:56 ب.ظ http://www.nassim2008.blogfa.com

کتاب بهترین دوست انسانه. کتاب بخون تا موفق باشی. درس هم بخون. درس رو زیاد بخون. آینده ت به درس بستگی داره. درس رو با علاقه بخون. امتحان بده. به معلمت احترام بذار. بوق بزن....

بز سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 06:15 ب.ظ

رودل نمی کنی اینا رو با هم میخونی؟!!!!!

رها یکشنبه 6 دی 1388 ساعت 09:21 ب.ظ http://miss-mosbati.blogfa.com

بله خوب ...!!

آرمینا یکشنبه 6 دی 1388 ساعت 10:15 ق.ظ

نه بابا !

سحر شنبه 5 دی 1388 ساعت 10:12 ب.ظ

من یار مهربانم ... دانا و خوش بیانم
گویم سخن فراوان ..... ( بقیشو حوصله ندارم بگم)

[ بدون نام ] شنبه 5 دی 1388 ساعت 05:35 ب.ظ http://saramedly.blogfa.com

مخم سوت کشید..باو زیر سیکل صحبت کن. حالا واقعا اینا رو هم می خونی؟جالبه!من همیشه فکر می کردم بچه خرخونا می شینن اینا رو می خونن ولی تو می گی درس نمی خونی...

مینا شنبه 5 دی 1388 ساعت 01:06 ب.ظ http://mmiinnaax.wordpress.com

چه کتابای نا متعارفی می خونی
مگه چند سالته تو؟
حالا گلستان سعدی رو به نظر من از همون دبستان خوندنش خوبه ولی ویلیام هکسلی و نجوم و ریاضیات به طور همزمان یه کم زیادی خفنه :D

مصطفی جمعه 4 دی 1388 ساعت 01:15 ب.ظ

عجب گوسفندی هستی تو! ایا خودت بهش پی نبردی!؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.